Sunday, May 20, 2007

Finals week - sidste eksaminer



Blot en lille hilsen her fra Oberlin. Jeg er igang med at skrive mit sidste paper men snart kan jeg kalde mig "master of music".
Jeg har tilbragt ufattelig megen tid foran computere den sidste uges tid. Ikke blot har jeg siddet og arbejdet med mit paper; jeg har også brugt megen tid i vores TIMARA computer laboratorium (det er min veninde Elena ved computeren og min taske...).
Jeg lavede videoclips af de optagelser jeg havde fra min recitals, samt lydclips af min seneste koncert. Utroligt nok lykkedes det mig at få det hele gjort iden labbet lukkede! og video klippene kan nu ses på Youtube. Jeg har allerede fået en grim kommentar (jeg skal have ændret mine "settings" så jeg skal godkende alle kommentarer før de popper op på nettet...).
Ellers er her utrolig stille. Alle de studerende er efterhånden taget hjem. Det eneste som er tilbage er de studerende som skal afslutte deres uddannelse. Der bliver vist festet godt igennem! Jeg fik også endelig mig kørekort. Tredie gang er lykkens gang siger man, og jeg havde en venlig person ved siden af mig denne gang. Nu skal jeg bare have tage testen i Danmark...
Den anden "store" begivenhed i den forgangne uge var "pizza with the deans. Ved slutningen af hvert semester køber vores deans (rektorer) ufattelig mange pizzaer, som de studerende kaster sig over. Dean Stull holder så en lille tale, hvor han fortæller os hvor fantastiske vi er. Det er ment som en opmuntring midt i eksamensræset. Denne gang foregik denne tradition udendørs. Det var utrolig dejligt vejr den dag, så det var perfekt. Jeg sad og snakkede med en god veninde da Dean Stull forlod arrangementet. Han hilste på os og min veninde var kvik nok til at takke ham for en dejlig tid. Han spurgte os så hvad vi skulle i fremtiden og gav os begge et knus. Det sidste billede er fra denne tradition. Dean Stull er herren i jakkesæt...
Jeg skal mødes med min webdesigner i morgen så snart skulle der være lidt opdateringer på min hjemmeside. Snart går det løs med prøver til to koncerter som jeg medvirker til - og om en uge er der så graduation.
Anne Marie

No comments: